Att bengalsäkra ett hem...

är inte gjort i en handvändning och kräver en del drastiska mått!! för det första måste hemmet rensas från allt krossbart inom tasslängds avstånd. Lämna aldrig ett glas obevakat på bordet.
Här följer några bra tips som kan rädda din dag...

1. Se till att alla krukor står säkert. Köp gärna dubbelhäftande massa som klarar 40 kg drag. Sätt sedan fast alla dina blomkrukor/växter med häftmassan. Placera växterna väl för det går inte att flytta dem sedan. Å andra sidan klara inte bengalen det heller och det var ju det som är meningen. För höga växter kan det vara bra att förankra stjälken/stammen. Här har vi använt ett steksnöre för att göra fast den höga växten i fönstret.
image190

2. Skaffa offerväxter! Vi har införskaffat gräsväxter från ikea för 5 kr styck. Dessa har strategiskt placerats ut där andra växter tidigare varit i fara...
image191

3. Bry dig inte om att ha ljus i ljusstakarna. Dom blir ändå bortplockade och sönderbitna innan du hunnit använda dom. Egentligen är det ingen idé att ha ljusstaken framme över huvud taget eftersom den ändå ständigt skall puttas i golvet på pin kiv....
image192

4. Skydda dina fina böcker i bokhyllan från att bli söndergnagda i kanten. Skaffa glasdörrar!!
image194 image193

Kommentarer
Postat av: Astrids matte

Ojoj, och jag som tyckt att Astrid varit livlig ibland... När jag läser det här framstår hon som rena lammet i jämförelse :)

Postat av: Naken

Hej mina uppfinningsrika vänner. Här kan jag lära mig ett och annat om roliga bus. Hoppas bara att matte inte läser den här sidan så hon inte kommer på att göra ordning här hemma så där ;)

2008-03-14 @ 19:06:25
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback