Skurkan

Det pysslas och pillas ständigt av en viss bengalflicka. Ibland ser vi hur hur hon snabbt rafsar ihop ritningarna över de hyss hon skall göra när vi kommer hem...

Det sitter numera barnlås på skåp och garderober som, hör och häpna, faktiskt är bengalsäkra också! Fast idag kom Gurkan runt det lilla problemet..
I en av garderoberna finns 10-liters säcken med kattmat. Den har Gurkan hittat en gång tidigare. Garderoben har skjutdörrar och det var ingen match för en sk(g)urk att få upp den och gnaga hål på säcken och glatt mumsa i sig. Barnlås monterades och Gurkan hölls borta i säkert.... 14 dagar!
Idag satt jag dock vid datorn 2 meter från skjutdörrsgarderoben och hörde konstiga ljud inifrån den låsta(?) garderoben. Öppnar dörren och vad hittar man där om inte en Gurkan som sitter och mumsar mat direkt ur säcken!! Ett litet mjau och kur-kurr och mums kom från en mycet nöjd skurk.

Hur kom hon in???? Javisst hade jag öppet dörren en sekund eller två men inte hann hon väl in då?

En bengal kan dock aldrig hålla sig och efter 5 minuter visade Gurkan mig hur hon kom in. Skjutdörren, 2m *1.5 m och mycket tung, satt inte fast i någon skena i underkant. Detta hade Gurkan lyckats lista ut och klarade med sin bengaliska envishet att dra hela underdelen utåt, medan den fortfarande hängde fast i toppskenan, och klämma sig in emellan....

Jaha, hur fixar man detta då? Nu står en fåtölj framför dörren och totalblockerar. Den skall hon väl ändå inte kunna flytta?!

En utmattad och nöjd skurk, planerar för fullt nästa illdåd!


En inte fullt lika företagsam Maja nöjer sig med en boxningsmatch mot persiennsnöret som så lämpligt hänger vid sovplatsen...

Kommentarer
Postat av: Zodiac

Heja Gurkan! Jag Tycker du är en helcool tjej! Visst är det kul att luras med husse och matte och få dom att tro att dom är så smarta.. men vi är smartare.. eller hur?! ;)



Go Cats, Go cats...

Postat av: Ellen

ni har blivigt nominerade kissar !

2008-09-02 @ 22:12:19
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/
Postat av: Zodiac

Tack så mycket:)

hihi.. ja kanske är det just för att det luktar 'matte' om tröjan.. jag vet inte.. men god är den ialla fall:)

2008-09-03 @ 18:13:52
URL: http://zodiac.webblogg.se/
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Gurkan och Maja: Tävla hos oss och vinn fina kattpriser! /Tass

Postat av: Ellen

såna element sängar har jag till mn Yumi också,,,, dom ä mysiga =D



jätte fina bilder på er !

2008-09-06 @ 18:11:38
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/
Postat av: Celina

haha, självklart ska man busa så mycket som möjligt med husse och matte. det där har inte mina kissar kommit på än, men när de kryper ur sina skal så blir de väl som katter är mest... ;)



skrattar riktigt gott åt eran skurkgurka. :D

2008-09-12 @ 18:16:26
URL: http://www.mittlivmedkatt.blogspot.com
Postat av: Naken

Skam den som ger sig. Ju svårare hyssen är att uträtta desto roligare :) Lycka till med hyssen! Praktiskt att de tänkt på att hänga det där persiennsnöret precis där det hänger som bäst ;)



Tass/Naken

2008-09-12 @ 21:10:53
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/
Postat av: Naken

Tack för alla fina ord. Nu är jag hemma igen och allt har gått bra. Känner mig inte kry men det ska väll bli bättre med det hoppas jag.



Tass/ Naken

2008-09-18 @ 21:02:55
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback