Gurkan inspekterar julpynt

Hua, vilken ful gubbe detta var!! Luktar illa gör han också. Han får nog vara ifred.... Ett tag i alla fall. Tills matte o husse minst anar det!!
image128

Men... hur kom han hit upp? Här brukar ju jag sitta?! Och vad har han i skägget egentligen? Får nog undersöka detta... Om jag drar lite här.....
image129

Usch vad ljusen bländar! Inte går den att välta heller den här konstiga lampan... Inget papper att bita sönder...
Vilket skräp!!!
image130

Uääääähhhh, ta booooort doooom!!!! Här vill ju jag sitta ju!
image132

Kommentarer
Postat av: Naken

Jaha det är så han ser ut den där gubben med skägg som det talas så mycket om... Ser inte alls trevlig ut tycker jag. Tråkigt att se dig så ledsen. Förstår dig. De där julsakerna får alltid de bästa platserna i fönstren :(

Postat av: Naken

Bra tips det där med gräs-växter. Ska ta och säga det till matte på nått sätt. En klättermöbel skulle nog inte heller vara så dumt. Undrar bara varv det skulle få plats? Vi har det inte så stort här hemma tyvärr.

Ha en bra kväll!

2007-12-11 @ 18:44:09
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/
Postat av: Naken

Åh en sån där söt lillebror vill jag verkligen ha i julklapp. Önskar sååå att jag får en av dem. Hoppas att allt är bra med Gurkan och att han har vant sig vid tomtarna ;)

2007-12-18 @ 17:12:29
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/
Postat av: Linus

Hej!

Hemma har vi också så´na där gubbar. En av dem är grå och bor hela året uppe på ett hörnskåp. Vid tillfälle skal jag plåta honom och lägga upp det på min blogg. Jag kan lova att han inte alls är farlig, ytan ser till att vi har det bra i huset. Han kallas för "hustomte" tror jag.

Hans kusiner med de röda luvorna är nog lite lömskare. Jag har hört att de jobbar mycket under året för att fixa en massa saker till den 24/12, men när de börjar "krypa upp ur vrårna" och "tissla, speja, trippa fram på tårna", så får man passa sig"!


Så min slutsats är: Passa dig för de där "rödingarna" och se till att svansen inte blir svedd av ljusen. Tänk på det gamla kända talesättet: "Bränd katt luktar illa"!

2007-12-19 @ 01:41:49
URL: http://linusdagbok.blogg.se
Postat av: Gurkan & Maja

Hej Linus, du har rätt - tomten är inte farlig! Fast ljusen i ljusstaken är det inte heller för dom är inte levande - även om det ser ut så på bild ;). det är en elljusstake!! Så Gurkans svans är säker....

2007-12-19 @ 21:52:14
URL: http://gurkhatigris.blogg.se
Postat av: Naken

Tur att din matte han och se dig innan hon hittade en rex. Kanske kan du få ett rexsyskon i alla fall? Själv hoppas jag på en bengal-lillebror. Det hade varit hur kul som hellst att ha någon att leka med.
Ta det lungt med tomtarna så hörs vi snart igen =)

2007-12-20 @ 17:13:30
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback