Vårpromenad!

Så var det äntligen tillräckligt fint väder för en långpromenad i Änggårdsbergen! Gurkan tog som vanligt i för kung o fosterland och skrek sig igenom de första 15 minutrarna - Här är jag! Här är jag! skanderade hon högt och tydligt. Maja fegis var inte lika förtjust i att vara ute och tyckte att det mesta var läskigt (hundar, cyklar, andra människor). En timma fördrevs dock inom en radie av 50 m (!  det blir inga långpromendaer med en nyfiken bengal...).

Väl hemma har Gurkan hålligt sig lugn hela dagen! Inga hyss än.. peppar, peppar...

Kommentarer
Postat av: Astrids matte Helena

Ojoj, jag blir alldeles matt när jag läser om bengalernas rajder! Astrid framstår verkligen som ett lugnt litet lamm i jämförelse... =)

Och Asta har också fått varit ute i det fria i helgen, när vi var på landet. Hon fick för nästan första gången vara lös ute och skötte sig exemplariskt och satt mestadels kvar på altanen och solade sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback